לשפר את הרגע הזה

מה יכול לשפר את הרגע הזה?
לקראת סוף השנה ותחילתה של השנה החדשה, הרבה פעמים מדברים אתנו על רשימת התכניות והחלומות לשנה הבאה, לתכנן את העתיד, כדי שיהיה לנו יעד ברור לשאוף אליו, שייתן זריקת מוטיבציה להגשים את עצמנו, להתפתח. פרופ' פרדריקסון, מתמחה למעלה משני עשורים במחקר בתחום של רגשות חיובים.
לכולנו ברור שהרבה יותר נעים להרגיש שמחה אושר והתרגשות מאשר עצב כעס ודכדוך, לכאורה אין פה הרבה מה לחקור. מסתבר שלפי המחקר של פרופ' פרידרקסון רגשות חיובים חשובים מאוד מבחינה אבולוציונית.
לרגשות חיובים יש השפעה רחבה הרבה יותר מאשר התחושה הרגעית הנעימה. יש להם תפקיד משמעותי בהתפתחות ובהישרדות שלנו. לא פחות מאשר לפחד [שנועד כידוע לשמור עלינו בחיים].
פרופ' פרידרקסון מצאה שככל שאנחנו חווים ושמים לב יותר לרגשות החיובים היומיומיים שלנו, תפיסת המציאות שלנו מתרחבת, היצירתיות, יכולת פתרון בעיות ושלל יכולות ומשאבים קוגנטיבים חשובים מאין כמוהם, מתפתחים ומתחזקים אצלנו, מאפשרים לנו להתמודד טוב יותר עם כל סיטואציה שאנחנו נקלעים אליה, ובשורה התחתונה תורמים תרומה משמעותית לחוסן הנפשי, להתפתחות ולהצלחה שלנו.
לכן, טוענת פרופ' פרידרקסון, יש חשיבות עליונה לפתח את המודעות שלנו והיכולת שלנו לחוות רגשות נעימים בכל רגע נתון.
יש שלל דרכים לפתח את היכולת החשובה הזאת – חקר המחשבות וטכניקות לויסות רגשי, מדיטציות, השקעה במערכות יחסים משמעותיות, בקיצור כל פעילות שגורמת לנו הנאה.
אפשר להתחיל מלשאול את עצמי, מה אני מרגישה עכשיו, ואם אני מרגישה רגש לא נעים, מה הדבר שאני יכולה לעשות עכשיו כדי לשפר ההרגשה שלי כרגע.
עצם תשומת הלב לרגש הנעים כרגע עושה את העבודה. בוודאי שלפעול כדי לשפר את הרגש שלי, במקרה שהוא לא נעים, עושה עבודה.
מספיק שאני נותנת תשומת לב, שם ומקום, לרגש הנעים, כי רגש נעים יכול להיות מאוד "שקט", הוא לא "צועק" כמו כעס עצבים ותסכול, לכן הרבה מאוד פעמים קל לפספס אותו.
נסי את זה עכשיו, ואולי תשקלי גם לשים לעצמך תזכורת בטלפון לעשות תרגול כזה פעמיים שלוש ביום, ותראי איך זה גורם לך להרגיש.
אם תתמידי לעשות את זה, תגלי שזה תומך ומאפשר את הגשמת רשימת החלומות והיעדים השנתית שלך.
מה את אומרת?

כתבו תגובה